Tuesday 17 November 2009

Who am I?

Hari ni selepas membantu mak di gerai, aku didatangi oleh seorg gadis ketika aku sedang sibuk mengenakan helmet dan bersedia untuk pulang..

Ttbe..

Gadis itu bertutur dalam Bahasa Mandarin yg sgt laju dan aku mula tergaru2 helmet sendiri..

Aku membuat muka kehairanan dan berkata..

我们不是华人了。 (Wo men bu shi hua ren le.)
=> I'm not chinese.

Gadis itu membuat muka pelik pula. Mestilah, kata bukan cina, tp ckp cina plak.. Haissh..

Aku mula menjelaskan keadaan dan berkata..

我是 malai 人。 (Wo shi malai ren.)
=> I'm malay..

Gadis itu tersenyum dan mula bertutur dalam bahasa Melayu..

Oh, rupanya dia nak minta sumbangan untuk malam kebudayaan UM..

Aku meminta RM5 dari Syafiq, adikku lalu kuberi padanya.

That makes me ponder for a lil while,
'How much of me is Chinese, and how much is Malay inside me? Am i more to chinese or malay?'

p/s: i can't be both at the same time..

3 comments:

am_kerex said...

u r so confuse..hehe

Unknown said...

Pljr UM???sebagai plajr Universiti,xmasuk dek akal utk mminta derma dgn org ramai dgn cara mcm tu,,,gunakanlah ape yg dipelajari,cari sponsor,cari dana..hish...ok la,tahniah sbb Chu sudi mnderma..hehe...have a nice holiday...huhu

Mohamad Hj Yawmon said...

waahhh! semakin kecinaan ya kamu! urm, yang si yo ni nak emo sangat! lantak lah. mana lah tahu kalau betul2 org tu memerlukan. tak baik buruk sangka!